VESSEL

Techno s intelektuálním přesahem? Bristolský elektronický producent Vessel dělá právě takové. Jeho nervní produkce skládají poctu opomíjeným postavám dějin umění a filosofie, citují ze středověké pastorální hudby a samplují staré chorály do řinčivých postklubových beatů.

 

Jeho předloňské album Queen of Golden Dogs je považované za klíčový umělecký komentář k realitě postbrexitové Británie, která znovu hledá svoji identitu. Vessel je tady ve svých měňavkovitých kompozicích rozkročený mezi minulostí a budoucností, tradicí a modernitou, městem a venkovem – ostatně desku skládal v samotě rurálního Walesu, kam se na rok a půl přestěhoval. „Jediné, čeho se vždy snažím při tvorbě dosáhnout, je, abych se cítil tak nějak divně,“ říká hudebník, který vydává na značce Tri Angle. V Brně Vessela na pódiu doplní portugalský filmař a vizuální umělec Pedro Maia, s nímž dlouhodobě spolupracuje. Jeho surreálné koláže pracující s osmi či šestnáctimilimetrovými filmy skvěle doplňují Vesselův znepokojující hudební koktejl.